Käyttöehdot

Paratiisipuoti – KÄYTTÖEHDOT

Tutustu myös Toimitusehtoihimme sekä Tietosuojaselosteeseemme.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Kasvisten paratiisi Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä verkkokaupankäynnissä.

Myymme kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin liittyviä tuotteita ja palveluita yksityisille asiakkaille ja yrityksille.

Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme hyvää kauppatapaa sekä sähköisestä kaupankäynnistä, postimyynnistä ja kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

  1. REKISTERÖITYMINEN

1.1 Tilauksen tekeminen verkkokaupan kautta ei edellytä rekisteröitymistä. Tilauksen käsittelyn kannalta asiakkaan pitää antaa rekisteröitymistä vastaavat tiedot Kasvisten paratiisi Oy:n käyttöön. Tietoja käytetään ainoastaan jätetyn kertatilauksen käsittelyyn.

1.2 Asiakkaan rekisteröityessä tämän tulee antaa Kasvisten paratiisi Oy:n asiakasrekisteriin:

  • yritysasiakkaana tai yksityishenkilönä käytössä oleva sähköpostiosoite ja nimi sekä muut tarvittavat tiedot
  • yritysasiakkaan tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, toimitus- ja laskutusosoitteet ja muut tiedot
  • yksityishenkilön tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero
  • asiakas antaa suostumuksensa, että Kasvisten paratiisi Oy:n rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä

1.3 Kasvisten paratiisi Oy:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja järjestelmän kannalta riippumattomille osapuolille.

  1. TILAUKSEN SITOVUUS

2.1 Verkkokaupankäynnissä yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2 Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun asiakkaalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa meidän noutopaikastamme tai kuljetusyhtiön ilmoittamasta paikasta.

2.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin, jotka on kerrottu erikseen kohdassa Toimitusehdot.

2.4 Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Kasvisten paratiisi Oy:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

  1. TUOTETIEDOT

3.1 Tuotetiedot ovat esiteltynä tuotesivuilla kuvien ja tekstien kera. Tuotekuvien kuvissa ja lopullisessa tuotteessa voi olla eroavuuksia raaka-aineiden, etikettien ja pakkausten laadun mukaan.

3.2 Emme vastaa tuotteen käyttövirheen aiheuttamista vahingoista.

  1. HINNAT

4.1 Voimassa olevat hinnat ovat verkkokaupassa ilmoitetut hinnat euroissa (EUR). Vierailijalle verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Kasvisten paratiisi Oy pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

4.2 Alennuskoodit ja kupongit ovat voimassa ainoastaan verkkokauppatilauksilla. Ei myymälässä. Kuponkeja koskevat mahdolliset rajoitukset mainitaan erikseen.

4.3 Tilaukseen lisätään toimitustapakohtaiset toimituskulut. Noudettaessa Kasvisten paratiisi Oy:n toimipisteestä tilaukseen ei lisätä noudosta johtuvia lisäkuluja. Kasvisten paratiisi Oy pidättää oikeuden toimituskulujen muutoksiin tilauksen käsittelyn yhteydessä ja ilmoittaa mahdollisista muutoksista asiakkaalle ennen toimitusta.

4.4. Välitystuotteille lisäämme tilauskohtaisen käsittelykulun 10,00€ (sis. alv 24%). Välitystuotteilla tarkoitetaan tuotteita, joita muutoin ei ole meidän valikoimassamme.

  1. TOIMITUS

5.1 Mikäli tuotetta on varastossamme, sen arvioitu toimitusaika on yhdestä kolmeen (1-3) työpäivää. Joillakin erikois- tai uutuustuotteita voi olla pidempi toimitusaika. Ilmoitamme erikseen, mikäli tilauksen käsittelyaika on enemmän kuin 5 työpäivää.

5.2 Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä tilauksen viestikentässä.

5.3 Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille Kasvisten paratiisi Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus asiakkaan toiveiden mukaisesti mahdollisesti useammassa erässä.

5.4 Kaikki Kasvisten paratiisi Oy:n toimitukset tapahtuvat lähtökohtaisesti Suomen Postin välityksellä.

5.5 Tuotepalautuksista tulee aina sopia etukäteen Kasvisten paratiisi Oy:n kanssa ennen tuotteiden palauttamista.

5.6 Asiakkaalla ei ole oikeutta peruuttaa mehu- tai pirtelötilausta, kun tilaus on käsitelty ja se on tuotantovaiheessa. Mikäli asiakas ei aio noutaa/lunastaa tilaustaan, tulee hänen ilmoittaa siitä myyjälle ennen tuotantoa tai tilauksen toimituksen aloittamista. Jos tilausta ei peruuteta ajoissa ennen tuotantoa, maksua ei palauteta.

5.7 Asiakkaalla on oikeus saada hyvitys ennakkomaksetulta tilaukselta niiden tuotteiden osalta, joiden toimitusaika on kohtuuttoman pitkä. Kasvisten paratiisi Oy pidättää oikeuden suorittaa pelkästään kokonaistoimitus yhden kuukauden sisällä tilauksen jätöstä. Kuukautta pidemmiltä toimitusajoilta asiakkaalla on oikeus saada ennakkomaksetun tilauksen jälkitoimitus ilman erilliskuluja, mikäli toimitusaikaa ei ole saatettu asiakkaan tietoon ennen verkkokaupan tilausvahvistusvaihetta.

5.8. Mikäli kyseessä on toimitusmyynti tai ennakkotilaus uudesta tuotteesta, ennakkomaksu pitää suorittaa mahdollisimman pian, koska tuotteen ennakkotilaushinta on voimassa vain maksettaessa tuote ennakkoon.

  1. MAKSUEHDOT

6.1 Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Ennakkomaksu Paytrail-maksuvälityspalvelun kautta (verkkopankit, luottokortit, Paytrail-tili) suojatun SSL-yhteyden yli.

Verkkopankkimaksamisessa seuraavat: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Visa, Visa Electron, Eurocard, Mastercard ja American Express.

Mobiilimaksaminen: MobilePay.

Lasku- ja osamaksupalvelu: Walley (ent. Collector). Osamaksumahdollisuus EI koske palveluja, kuten kursseja, valmennuksia ja hoitoja.

  1. b) Ennakkomaksu pdf-laskulla
  2. c) Lasku yritysasiakkaille. Laskutuksesta tulee sopia Kasvisten paratiisi Oy:n kanssa erikseen. Edellytämme että yrityksen toiminnan aloittamisesta on kulunut vähintään yksi vuosi ja yrityksen luottotiedoissa ei ole maksuhäiriömerkintöjä.

6.2 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

  1. PALAUTUKSET

7.1 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.

7.2 Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen info@kasvistenparatiisi.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Palautukset lähetetään osoitteeseen Kasvisten paratiisi Oy, Särkikuja 1 A 3, 02170 Espoo.

7.3 Palautukset tulee tehdä Postitse tai tuomalla tuote toimipisteeseen.

7.4 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on myös erillinen maksullinen palvelu.

7.5 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

7.6 Palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä toisen tuotteen toimituksen mahdollinen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

7.7 Käytetyillä tai käyttöönotetuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

7.7.1 Palautusoikeus ei koske välitystuotteita ja ennakkotilaustuotteita.

7.7.2 Palautusoikeus ei koske tuoretuotteita.

  1. KULJETUKSESSA RIKKOUTUNEET LÄHETYKSET

8.1 Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto Postin virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee Postissa heti vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluumme info@kasvistenparatiisi.fi.

  1. REKLAMAATIO

9.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Kasvisten paratiisi Oy:lle puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen info@kasvistenparatiisi.fi. Virheellinen toimitus palautetaan toimituskuluitta Kasvisten paratiisi Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Kasvisten paratiisi Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

  1. LAITTEIDEN TAKUU JA HUOLTO TAKUUN JÄLKEEN

10.1 Jokaisen laitteen tai välineen käyttöohjeissa on kerrottu takuuaika osto­ tai toimituspäivästä alkaen. Takuu-­ tai huoltoasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä meihin info@kasvistenparatiisi.fi, tai puhelimella numeroon 0400 150 074. Takuuseen eivät kuulu mahdolliset postimaksut tai kuljetukset asiakkaalta varastollemme ja varastolta asiakkaalle.

Huollettu laite palautetaan läheisestä postista noudettavaksi. Takuu ja huolto asioissa suosittelemme ottamaan kuvia tuotteesta ja huoltoa tarvitsevasta kohteesta, jotta osaamme auttaa mahdollisesti puhelimitse tai lähettämään oikean varaosan. Kuvat voi lähettää osoitteeseen info@kasvistenparatiisi.fi.

  1. YLIVOIMAINEN ESTE (FORCE MAJEURE)

10.1 Kasvisten paratiisi Oy ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Kasvisten paratiisi Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Kasvisten paratiisi Oy:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä tekijästä.

  1. RIITOJEN RATKAISU

11.1 Tästä verkkokauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan hyviä kaupankäynnin tapoja sekä tarvittaessa Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet pyritään AINA ratkaisemaan ilman kuluttaja-asiamiestä tai Helsingin käräjäoikeutta.

11.2 Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).